Motor

Jeg har valgt at der skal en Rotax 912iS Sport motor i flyet.



Rotax 912iS motor.

4 cylindret motor med 100 hk. 
Topstykkerne er vandkølede.
Cylindrene er luftkølede.
Motoren vejer 63,6 kg.
Reduktions-gear til propellen. 2,43:1 
Når motoren roterer med 5000 RPM, roterer propellen med 2058 RPM

Motoren er med elektronisk indsprøjtning, hvilket giver flere fordele, sammenlignet med en tilsvarende motor med karburatorer. bl.a.:
- Nemmere at starte.
- Ingen choker.
- Op til 30 % bedre brændstoføkonomi.
- Bedre motorgang over et større omdrejningsområde.
- Ingen balancering af karburatorer.

Motoren kan også fås med hydraulisk constant speed propel, men det har jeg fravalgt, bl.a. fordi:
- Motoren koster mere.
- Propellen koster mere.
- Det vejer mere.
- Gevinsten er ikke ret stor. 


Motor bestilt ved Lycon den 12-09-2019 med levering i uge 48





Ingen kommentarer:

Send en kommentar