Det betyder at bilerne er nødt til at holde udenfor. En beslutning fruen i huset ikke var udpræget tilfreds med.
En del af forberedelserne har været fabrikation af et bord. Jeg valgte at sætte hjul under, så det er nemt at flytte.
Derudover har jeg taget et havebord ind.
Det færdige værkstedsbord kan ses her. Det er lavet ud fra en standardtegning jeg fandt på nettet.
Værkstedsbord med hjul.
En reol med fem hylder blev sat op til lagring af delene. De blev sorteret nogenlunde, så der er et vist system i det. :-)
Flere større dele blev flyttet ind i huset (uden at fruen i første omgang blev spurgt). :-)
Her er det hjemmebyggede bord i anvendelse. Reol i baggrunden.
En anden væsentlig del af opgaven med at bygge et fly er det rigtige værktøj.
Jeg havde selv en del værktøj, men det mere specielle værktøj havde jeg ikke. Heldigvis har jeg været så heldig, at kunne låne en del værktøj hos nogle venner som selv har bygget fly.
En båndsav og en speciel slibeskive til slibemaskinen er også blevet købt. Slibeskiven er fantastisk til at pudse kanterne på delene med.
Alle dele skal afgrates og slibes så der ingen skarpe kanter er.
Læs mere om værktøj her.
For at få lidt system i alle de små dele, såsom bolte, møtrikker, skiver, nitter, nutplates og andre spændende ting, lavede jeg labels og satte på de indkøbte ruminddelte plastikkasser.
Der er 10 plastikkasser.
Diverse nitter med rundt hoved.
Tegningerne på bordet er første del af byggevejledningen. Den omhandler empenage og tailcone.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar