Den er nittet sammen og derfor kræver det, at der bliver anvendt tank sealing ved alle samlinger og nitter for at få den tæt.
Tank sealing er noget vældig klistret stads og af uransaglige årsager sidder det også alle de steder man ikke ønsker det.
Jeg brugte PR-1750 sealing. Klik for info.
Forberedelserne begynder. Tanken skal ikke primes indvendigt af indlysende årsager.
De to halvdele er cleco'et sammen for at teste.
Set fra den modsatte side.
Fremløb og returløb i bunden af tanken.
Påfyldningsstuds til venstre og den analoge fuelmåler til højre. Den er helt mekanisk og fungerer derfor selvom der ingen strøm er.
Der sidder også en fuelmåler med et potentiometer i det store hul på forsiden af tanken. Informationen fra denne bliver ført frem til EFIS systemet.
Færdigsamlet fuel tank. Nu skal den tæthedsprøves. Fremløb og returtilslutning skal blændes af og der skal sættes tryk på tanken. Testtryk skal være 1 til 1,5 psi.
Hvis man kigger godt efter, kan man se en pose cementpulver i baggrunden. Den hører IKKE til byggeprojektet. :-)
Et kig inde i tanken. Det er den analoge fuelmåler man kan se i midten. Der sidder et mekanisk ur ovenpå tanken, hvor fuelmængden kan aflæses.
Tæthedsprøve. Den har stået i en uge med tryk på.
Prøvemontering af tanken i fuselagen. Den passer. :-)
Det store runde hul på forsiden er til fuelmåleren der giver information til EFIS.
Nu skal den bare primes udvendigt og monteres endeligt.
Tanken er blevet malet grå og monteret i flyet.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar