Flaperons aktiveres via pushrods (stænger) mens stabilator aktiveres via wires.
De to pulleys hvor wirerne til stabilator føres ned under.
I venstre side det hvide rør hvorpå de to styrepinde sidder.
Den hvide pushrod går fra flapperon mixer til flaps armen.
Det hele er til justering af flaps. Flaps er elektrisk drevet.
Motoren til flaps er løst monteret for at se om tingene passer sammen. Det gjorde de heldigvis.
Der skulle samles to lejekonsoller til hængsling af det rør som styrepindene er forbundet med. De består af tre alu-dele, to forskellige typer nitter og et leje.
Her borer jeg hullet i et alurør større, så der kan skæres gevind indvendigt. Tapen på boret markerer hvor dybt jeg skulle bore.
Der skal bores og skæres gevind i begge ender af to styrestænger. Derefter skal de afgrates, pudses og primes.
De hedder F-1264 på tegningen.
Gevindskæring med en 1/4-28 tap.
Her er de to færdige styrestænger justeret i den rigtige længde.
Til styrepindene skulle der indsættes en messingbøsning i hver side og den skulle afkortes til en bestemt længde. Dette gjorde jeg med søjleboremaskinen og en metalfil.
Det fungerede perfekt og blev helt lige.
Her er en af styrepindene med monteringsdele. Messingbøsningen ses også.
Her er en styrepind monteret på det tværgående rør som forbinder de to styrepinde.
Nærbillede af monteringen af styrepinden i det tværgående rør.
De to styrestænger fra styrepindene går til flaperon mixeren.
Her er begge styrepinde monteret. De to gul/grønne rør der sidder i midten går fra flaperon mixeren bagud til hver sin flaperon moment arm.
Beslaget til throttle lever (gashåndtag) blev også monteret i dette afsnit.
Til højre ses nogle LP4-3 blind rivets (popnitter).
Det lille stykke alu med et sekskantet hul i midten skal holde hovedet på den bolt der holder throttle lever, og på den anden side bliver der et håndhjul, så man kan justere friktionen på throttle lever.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar