29. januar 2020
Den store dag, hvor motoren kom med fragtmand fra Lycon i Sverige.
Jeg bestilte motoren den 12. september 2019.
Motoren er fremstillet ved BRP-Rotax i Østrig.
Læs mere om de tekniske data her.
Trækassen med Rotax motoren foran døren til min garage. Mon den kan komme ind?
Jeg ville ikke åbne en af portene fordi der var anbragt en hel del foran dem indenfor.
Døren blev afmonteret for at gøre plads og så lykkedes det lige akkurat at få kassen gennem åbningen. :-)
Første kig i kassen. Det ser spændende ud.
Sådan ser en helt ny Rotax 912iS Sport II motor ud.
Dobbelt motorstyring.
Fuse-box med to tændingsmoduler.
Da jeg fik monteret ring-mount på motoren viste det sig at et af rørene til vandpumpen pegede lige mod ring-mount, så slangen ikke ville kunne monteres.
Der var kun en vej. Afmontering af vandpumpen og afmontering af det rør der sad forkert.
Det skulle monteres igen med Loctite, så det var nødvendigt at afmontere det helt først.
Her ses pumpehjulet i vandpumpen, efter at huset var blevet afmonteret.
Vandpumpehuset med de fire tilslutningsrør. Det ene skulle afmonteres for at blive drejet nogle grader.
Jeg havde lånt en "giraf" gennem en god ven og med den gik det nemt med at montere motoren. På motoren ses ring-mount som har de fire gummibøsninger monteret.
Motoren monteres med fire bolte.
Motor monteret. Nu mangler ledninger, oliebeholder, olieslanger, køleslanger, ekspansionsbeholder, udstødning, vand- og oliekøler, propel, motorstyring, varmeslanger, mm.
Motoren set fra venstre side.
Nærbillede af gummibøsninger, som skal reducere rystelser fra motoren i at blive overført til flyet.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar