912iS motoren er både luftkølet og vandkølet.
Foran motoren er der en køler til afkøling af kølevandet og på firewall'en sidder der en overflow beholder.
Under køleren til kølevandet sidder der en oliekøler. Motoren er med tørsumpsmørring, hvilket vil sige at der ikke er olie i bundkarret/bunden af motoren. Olien opbevares i en beholder ved siden af motoren.
Varme til kabinen laves som i en gammel folkevogn bobbel ved hjælp af varme fra udstødningsrøret/lyddæmperen. Der sidder et skjold omkring lyddæmperen og ved at suge frisk luft ind via cowlingen og lede det rundt om lyddæmperen varmes luften og sendes videre via to slanger til kabinen.
Varmen til kabinen kan reguleres via to spjæld, som betjenes i cockpittet.
Udstødningssystemet med varmeskjoldet monteret. En slange til luft ind udefra og luften passerer omkring den varme udstødning og fortsætter ud i de to andre slanger, som er forbundet via spjæld til kabinen.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar